onsdag 17 november 2010

Award

F ör mig har bloggandet inneburit att jag lärt känna många nya människor. Att blogga innebär att man kan få många vänner, hur varaktig eller djup kontakten blir beror på vilken kommunikation man har. Vänner kommer, vänner går, en del dyker upp då och då. En del har kommit långt ifrån och det är jättekul.
En som dök upp hos mig under hösten, som är hjärtan kär som jag och som är inspirerande är Merete, av henne har jag idag fått en award. Tack Merete.
Awarden skall delas ut till sju andra bloggare och man skall berätta sju saker om sig själv.


Alla ni som brukar titta in här och lämnar en kommentar, ni skall veta att jag uppskattar Er alla och jag besöker alla som besöker mig. Sedan kanske det inte blir kommentarer från mig på alla Era inlägg om ni är mycket produktiva. Jag försöker blogga utifrån en nivå som inte stressar mig. Tack för era kommentarer ni skall veta att de värmer. Tänkte faktiskt här om dagen att vad tomt det skulle vara utan Er.

De sju som jag nu väljer ut är:
Merete, du får den tillbaka, du är en inspiratör, målar underbara tavlor och har alltid rara ord att säga.
Bea, du är en av mina tidigaste vänner i bloggvärlden. Skriver lyriskt, tar underbara bilder, det är en fröjd att besöka dig. Du är en vän som finns över tid.
Inger, du förmedlar en outtröttlig kunskap om rosor och Du har börjat sätta dina spår i min trädgård trots att vi aldrig har träffats. Du har också funnits och besökt mig, vet inte om det finns ett enda inlägg som jag skrivit som du inte har kommenterat, det är uppskattat skall du veta.
Irene, du målar underbara damer, kommer ofta på besök och det är kul att lära känna dig.
Monica, du behöver lite extra uppmuntran just nu. Du är också en rätt så ny vän.
Birgitta, underbara väverska, också en av mina tidigaste bloggvänner.
Filifjonkan, du är också en rätt så ny bekantskap men en härlig bloggvän, din blogg är rätt unik då den är helt animerad, häftigt.


Sedan till sju saker om mig.

Hjärtan är en stor passion som ni säkert vet.
Sitter gärna i min keramikverkstad.
Älskar växter både inne och ute.
Formklipper väldigt gärna buskar.
Mitt första yrke var frisör så jag "formklipper" även maken. :-)
Tänder mycket ljus den här tiden på året.
Älskar saltlakrits, (det har jag kanske sagt förr)


Önskar er en härlig kväll,
Ha det gott,

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Så glad jag blir när jag tittar in här idag! Efter en lång dag på jobbet finner jag dina ord som värmer mitt hjärta och jag blir rörd av vänligheten!
    Trots att man inte "känner" personerna bakom bloggarna, finns det något mellan raderna som lämnar spår av godhet, omtanke, värme osv, och det ger verkligen ngt igen.
    Trevligt med alla rara bloggvänner!
    Tack vännen för Awarden!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Gudrun, tack snälla vad jag blir glad,
    visst är det härligt med nya vänner i
    bloggvärlden..många tack kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis Gudrun, det är du värd!
    /Kramar
    Maggan

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Jag instämmer med ovanstående bloggvänner. Jag blir också så himla glad av att du tänker på mej. Det är alltid lika roligt att titta in till dej och se vad du sysslar med i trädgården och din keramik är så fin. Jag älskar att titta på vad du åstadkommer med dina händer. Det är inte alltid jag kommenterar när jag tittar in till dej. Tiden vill inte räcka till för alla. Tack snälla du för awarden - den värmer så här i vinterkylan.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej Gudrun. tack så snällt men du förstår jag har fått så många awards ett helt skåp fullt som jag visar på bloggen säkert är det över 30 st så jag tycker det räcker nu har ju gått runt med 7 saker och gud vet vad som man skall berätta är inne på bloggande sen maj 2006 så alla dessa listor och grejor har man gått igenom ett antal gånger nu så jag står över. Har skrivit in det i min presentation sen nåt år tillbaka Hoppas du inte blir ledsen på mig nu men så är det.

    SvaraRadera
  6. Hej Gudrun!
    Du har rätt, jag tröttnar aldrig på rosor, och att jag har lyckats ge dig lite av mitt intresse gör mig så glad:) Tusen tack för din Award!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Takk snille Gudrun. Enda så kjenner jeg deg ikke, men det virker som jeg har kjent deg i evigheter. Jeg ble virkelig rørt.... Jeg takker så meget for alle dine fine og flotte ord! Du har rørt mitt hjerte.... :-)
    Kanskje en utstilling...? tillsammen på hjerter...

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen

    Grattis till awarden den är du verkligen värd. Den har kommit till rätt person med stort hjärta.

    Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  9. Hej Gudrun. Tack för vänlig kommentar. Snällt av dig.Jag tackar så mycket ändå då.Njuter vidare av alla dina fina alster en stund måste kika på grejorna var gång jag är in.Ha en skön torsdag

    SvaraRadera
  10. Grattis till awarden. Du är så go och rar och den är du verkligen värd. Kram

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails