torsdag 25 mars 2010

Keramik

Terracotta, den där oglaserade rödbrända leran tycker jag är så vacker. Idag har jag varit uppe i verkstaden och plockat ur lite saker ur ugnen. Här kommer lite bilder.

Ett rätt stort hjärta med välkommen på,

Detalj på rosorna


Jag gillar att leka med leran, låta fantasin flöda, här fick det bli en mobil med fjärilar.







En rad med hästar,
och vad skall man nu ha dem till?



Ja, säg det. Det är bara fantasin som sätter gränser.
Att ställa några i en ljuslykta och tända ett ljus kan ju bli rätt effektfullt.




Vårt citron träd har börjat blomma igen. Det har tappat lite blad den här vintern, de små fruktämnena som fanns i höstas ramlade av ett efter ett. Men nu kommer det att bli nya som förhoppningsvis blir citroner till i höst. Det är jag som leker humla och penslar på blommorna så att det kan bli frukter.
Att ställa ut det i växthuset när det blir varmt kommer det att må bra av.


Ha det gott,



20 kommentarer:

  1. Godmidda´lilla du!

    Jasså du har redan varit i farten med leran! Så effektfullt att placera hästarna så där på rad på spiselhällen... eller då skuggorna faller i skuggor som skiftar på väggen. Det är liv det! Nej nu ska jag och Charle på Charlie o mattetur ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du gör! Välkomms-hjärtat var helt underbart! Vad roligt att citronträdet har börjat blomma! Lycka till med humleriet...hihi! Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Åh! så mycket fina saker du gör...sååå duktig
    Ha en solig dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  4. Sitrontre er helt ukjeny for meg!!! På tide og finne hvor jeg kan få tak i den !!!! Terrakotta hjerte var da bare sååå vakkert!! Sommerfuglene også!!!! Dyktig du!!!!!! Klemz

    SvaraRadera
  5. Oj, vad du är kreativ och skapar vackra ting. Vackert dekorerat hjärta.
    Fin bild på citronträdets blomma.
    Ha en fortsatt bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  6. Vilkeotroligt fint hjärta många små fina detaljer. Du är ju så himla duktig.

    Vilken fin blomma citronträdet har jag har aldrig ägt något sådant men kanske någon gång.

    Ha en riktigt fin fortsättning på dagen
    Kramen/GUNILLA

    SvaraRadera
  7. Hej Gudrun
    Vad du är duktig, det är inte många keramiker som kan få till det som du kan, du är helt suverän!

    Många Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  8. Så nydelig hjerte!
    For en glede å kunne utrykke din kreativitet som du gjør.
    Selger du noen av dine produkter?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. oj, vilka fina alster du skapar. Jag älskar mobilen med fjärilar. Tänk dem vita , ojojoj vad vackert. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  10. Är det humla du leker om dagen? Hoppas det går bättre med citronerna i höst, men jg tror det är svårt att få frukt, eller? Mobilon med fjärillar vart ju jättefin, och dina foton också :)

    SvaraRadera
  11. Det citronträdet verkar må fint ... modernatur, är det ditt yrke? *ler*
    :)

    SvaraRadera
  12. Vilket mulligt hjärta! så sött med rosorna på. Hur stort är det? Skulle kunna tänka mig att ha ett sådant i entrén tillsammans med en blomma, och om det är ett litet, så på en bänk med en blomma. Dom hästarna är ju också användbara hade varit fint att ha i rad på hyllan, för vi har ju hästar. Nä nu får du sluta att fresta mig med att göra så vackert användbara saker, jag blir helt sjuk!
    Ha en bra kväll.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  13. Åh vilket vackert hjärta du skapat. Vill ha!!
    Du gör så många vackra härliga ting med leran, underbara att titta på.

    Så skoj du måste ha när du låter fantasin ta form i de olika alsterna.

    :) så vacker citronträdsblomma.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vem gillar inte terracotta och citronblomman går heller inte av för hackor. Egna citroner, snacka om gröna fingrar.

    SvaraRadera
  15. Men du var fint det var med hästarna - vilken ide.
    ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  16. Hej på dej snäckan!

    ... ja det har ju inte kommit någon dagens på menyn här... åtminstone inte än. Men du jag var här :-) Ha en go eftermiddag och kväll!
    Plingen

    SvaraRadera
  17. Verkligen fint hjärta. Tänk att bli välkomnad med ett sådant!
    Macro bilden på citronträdet är perfekt!ha en skön helg!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  18. Helt otroligt vackra saker du gör, helt i min smak. Jag följer din blogg nu så jag tittar in och låter mig inspireras. Jag har en dröm om att få göra liknanden saker, men en misslyckad kurs gjorde att lusten försvann. Nu kanske den återuppstår.
    Må så gott!!
    Unita

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails