tisdag 30 mars 2010

En bild, ett motiv, sex månader och award

Så var det dags för den sista månadsbilden. Visst har det smält undan en del nu. Äntligen är våren på väg. Så fort snön smälter undan så ligger växterna på jordytan och vill dra iväg. Nu kommer det att gå så fort att jag inte hinner med.
Mer bilder och bidrag hittar du hos Numo´s utmaning

Mars


Februari

Januari


December


November


Oktober



En award från Monica som har bloggen på svenska "balsam för själen" eller på italienska
Balsamo dellánima. Tack Monica för att du tänkte på mig.
Med den följer att säga 10 saker som gör dig glad. Min lista är inte rangordnad.

http://4.bp.blogspot.com/_Ak_IffFSk_g/S7HlB5_1UhI/AAAAAAAAAbo/1KiaaBVJT6U/s1600/PREMIO_BLOG.jpg
1. Min man
2. Min familj
3. Vänner
4. Våren
5. Växter som kommer upp nu
6. Småfåglar och deras sång.
7. Att få trevliga kommentarer av bloggvänner
8. Ljuset som kommit tillbaka
9. Musik
10. När jag lyckas med keramiken.

Nu ger jag den vidare till DIG som känner att du vill ta den till dig
och Pella du tar den väl?

Gullviva på väg upp, fotad i dag.



Önskar alla en härlig påskhelg,

19 kommentarer:

  1. Ja, Våren er her!!!!
    Og nå skal vi nyte vær dag som kommer!! ;O)
    Vil ønske deg en God Påske!!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Ja visst har det smält en massa snö hos dig med! Härligt, nu är våren på g! :) Ha de! Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Kul med "bakåt" visningen! Äler*
    :)

    SvaraRadera
  4. Stor skillnad faktiskt, en hel del har ändå hänt senaste månaden. Vilken lycka att se primulan igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Ha det så Trevligt & Kul på Björn Skifs konserten!

    SvaraRadera
  6. Så långt våren har kommit hos dig, och redan grönt på väg upp. Vad härligt, hoppas påskvädret blir fint och varmt. Här har det för omväxlings skull börjat snöa...

    SvaraRadera
  7. Ser att vintern är på väg bort hos dej nu. Blir det några soliga dagar går det fort.
    Önskar dej en skön stilla vecka och en glad påsk.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  8. Hej där!

    Vilken njutning att kolla runt på din sida! Här är ju bara massor av godis för ögat.

    Se nu till att få en riktigt härlig liten semester i storstan så får vi kanske höra lite om dina intryck sedan!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Oj! tårarna rinner på mig, blir så rörd! Du är ju bara för härlig!!!!!!!!!! Så glad du gör mig! Oj igen! Självklart jag tar emot den av hela mitt hjärta!
    Nu kom jag av mig helt! Jag lägger in den i morgon, eftersom jag redan lagt in dagens inlägg.
    Bamsekram på dig!
    Pella

    SvaraRadera
  10. Gör ett nytt försök på inlägg...
    Grattis till din Award det är du väl värd!
    Ser att våren har kommit jättemycket hos er. Din Gullviva är ikapp min. Vi kan starta en Gullvive-utmaning "ler"
    Kram På dej!
    Pella

    SvaraRadera
  11. Visst är det skönt att snön börjar ge upp nu! Att det skulle bli så här mycket vinter hade man ju inte trott när utmaningen startade!

    SvaraRadera
  12. ja hos dig så ser man ju barmark men inte än hios mig men idag töar det som bara den vi har plus fyra grader.
    Jag ser i det undre inlägget att du skall fara på Björn Skifs och jag längtar så himla mycket till i September då skall vi fara och lyssna på honom också Jag bokade biljetter med en gång dom kom ut. Vi åker till Örnsköldsvik det är bara sex mil härifrån. Han är ju så himla bra.

    Grattis till awarden den är du väl värd.


    Ha en riktigt fin dag
    Vår Kramar/Gunilla

    SvaraRadera
  13. Angående din fråga om trädet så var jag tvungen att ta från en annan vinkel för därifrån jag brukade ta var det en stor snöhög som snöröjningen lagt upp så det är samma.

    Kramen igen/Gunilla

    SvaraRadera
  14. Här har också snön äntligen börjat dra ihop sig. Solen har varit framme idag så skönt!
    En glad påsk till dig också.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar keramik du gör :)
    Kul med bilderna som är tagna i oktober november och december, vilken skillnad :)
    Passar på önska en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  16. Visst är våren på gång. Hos dej har ju även snön försvunnit massor.

    SvaraRadera
  17. Vi har så mycket snö, som på din bild, där allt är vitt. Men nu har värmen kommit, då går det fort.

    Blir spännande och se, hur bränningen blir,
    vad det än blir, så blir jag nöjd!

    Många Påsk-Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  18. Heisann!


    Takk for følget hver måned med nytt bilde av samme motiv!
    Ha en flott april!

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails