onsdag 20 januari 2010

Vårblommor, änder & keramikhjärtan

Som så många andra så älskar jag tulpaner,
helst skall de vara så där krispiga så det låter om dem när jag tar i dem.


Tidigare var lila favorit färgen men just nu så känns de vita så fräscha. Men inte säger jag nej till någon färg.


Något som jag inte kan motstå är krokusar,
det är ljuvligt att se hur de slår ut och dessutom så blir det bara fler och fler krokusar ute i gräsmattan så småningom. Så det brukar bli några krukor från affären under våren.


Tog en promenad och matade änderna,
så fort de får syn på människor så blir det ett väldigt kväkande.
Då jag gick fram till strandkanten så kom de i en väldig fart.


Här är de precis nedanför mig, de står på skorna,
nafsar i kläderna och bara vill ha mat.




I en av bröllopsskålarna, (den som inte blev bra p.g.a. alla bubblor) har jag lagt en massa hjärtan.




Försöker peppa mig med positiva ord,
allt för att få energi, för jag är så trött.



Ha det gott,

9 kommentarer:

  1. Hej Gudrun

    Tulpaner är ju verkligen fina synd att dom håller så lite länge.

    Vad kul att kunna mata fåglar i såna mängder.
    Den turen har då inte jag.
    Din skål är ju bara så fin du är för kritisk.
    Jag skulle gärna vilja ha den hos mig.
    Dina fina hjärtan är ju verkligen dekorativ.

    Ha det riktigt gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Saknar du fortfarande energi? Det var ju inge bra isf.. Kanske du ska omge dig med ord som beskriver lite svärta? Sånt kan vara minst lika inspirerande tycker jag! Ja älskar sånt!

    Men dina små hjärtan där var uuuuuuuuuurfiiiiina!♥

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Började själv fundera på vad jag menade ovan - började fundera ut vilka ord jag tänkte du kunde skriva. Eller snarare, vilka ord tycker JAG själv beskriver svärta på ett inspirerande sätt?

    Det var inte det lättaste! Men det ska gå änkte jag! Så kom jag på några, och fick lust att skriva dom till dig. Ifall något utav dom kanske kan ge något.

    "Integritet" "Intuition" "Andlighet" "Önskan" "Mod"
    "Hemlighet".....men bäst gillar jag alltid:

    "SANNING"♥

    Ha det gott!
    /E

    SvaraRadera
  4. Om dt hjälper med en skål hjärtan på energien säger jag bara, -ja, tack, minst 5 styvken !! Onsdagar är tröttsamma, låangt til helgen, länge sen det var helg... Tänk att änderna var så tama att dom klättrar på dina skor, eller extremt hungriga kanske, stackarna, inte lätt att vara fågel så här års..Tulipanerna ropar med sin frånvaro på mitt köksbord, kanske det hjälper mot tröttheten? Vackra är dom i alle fall :)

    SvaraRadera
  5. Tack för din gulliga kommentar hos mig!
    Tulpaner är det bästa som finns den här årstiden och färgen spelar väldigt liten roll för min del, men de dubbla blir det lite jobbigt med som doftar lite väl starkt.
    Men...din hjärte-skål är jag nästan helt uppslukad av, de är så fantastiskt vacker och jag gillar stilen och materialet oerhört!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  6. Din keramik är lätt att tycka om. Kan du inte få vara trött nu, för att sen bli piggare. Man kan inte alltid vara på topp, det är så lätt att kräva för mycket av sig själv. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Thusnelda sa...
    Takk for hyggelig kommentar, og ei skål med hjerter kunne eg verkeleg tenkje meg.

    SÅ DYKTIG DU ER !

    Fugler og tulipaner, alt gjer energi spør du meg.

    Ha ein fin kveld!

    SvaraRadera
  8. Skålen är ju jättefin, kul med alla stenarna däri med positiva ord, visst är de vackra tulpanerna, en färgklick som sänder ut stärkande energi...vill också ha ...får köpa hem och förgylla min vardag.
    Oj det måste varit hungriga änder..

    Ha det gott!

    Kram yvonne

    SvaraRadera
  9. Hej Gudrun!
    Tack för din fina kommentar hos mig!
    Det är inte roligt när man är så där urtrött bara.Känner igen mig, skulle kunna sova dag som natt just nu. Ibland undrar jag om det inte är övergången till ljusare som gör det...jag vet inte, men vid denna tidpunkten på året är jag ofta trött.
    Du får vila, ösa i dig vitaminer och få solen i ögonen när den väl kommer fram, så hoppas jag du kvicknar till lite mer.
    Som vanligt vacker och njutbar keramik!
    Håller med dig om tulpanerna, visst är det ljuvligt när de knastrar när man tar i dem.Och så gula tulpaner som doftar mest av alla.Jag vill ha tulpandoft som fyller hela huset.De vita är underbara, men doftar inte så mycket.
    Ha det riktigt gott, och ha en skön helg som kommer! Unna dig nåt som piggar upp!:-)
    Många kramar!/Karin

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails