söndag 30 augusti 2009

Paus

Nu tar jag paus i några veckor om någon undrar vart jag tar vägen.
Men jag återkommer.



Delar med mig av en dikt som en Marie Fredriksson skrev 1986, jag tycker den är så fin.


Att vara stark

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest.

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas.

Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av den.
Att falla till botten
att slå sig hårt
och alltid komma igen.

Att var stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit.


Ha det gott!
kram

4 kommentarer:

  1. Ha det bra!!
    Dikten ar jatte vacker.
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så sant. Ta det med ro vännen, vi finns här ute när du är tillbaka :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ha det bra och hoppas att du snart är åter!
    Dikten var mycket fin och tänkvärd!
    Kram
    Carin

    SvaraRadera
  4. Jättefin dikt, passar bra många gånger i livet.

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails