tisdag 2 juni 2009

Rödhaken


Katterna vet förstås var alla fågelboplatser är, tyvärr, och de har nu intensifierat sin närvaro runt vedboden. Jag har vid några tillfällen jagat bort katterna.
Häromdagen när jag skrämt iväg jägaren gick jag förbi vedboden och höll på att slinta på något. När jag tittade så såg jag att det låg två döda fågelungar på marken. Vad tråkigt det är. Jag har nu satt för ingången till vedboden med ett stålnät så katten inte kan sitta där inne och smyga på dem. Hoppas att det finns fler ungar kvar i boet.
Det finns även ett blåmes bo i en holk där det piper för fullt just nu. Hoppas att de får överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails