fredag 29 maj 2009

Allt som har skröjbränts skall slipas till lite och nu har jag äntligen varit duktig i flera dagar och slipat keramik. Jag tycker inte det är lika roligt att glasera så därför drar jag mig. Men nu har jag saker till flera bränningar så det är på tiden att det blir av. Det är mycket roligare att dreja, att skapa och låta fantasin flöda men givetvis vill jag se sakerna färdiga också för det är kul att öppna ugnen när en glasyrugn är klar. Orsaken till att jag skjuter glaseringen framför mig beror på att jag tycker det är tråkigt att glasera för att det är så svårt, det går inte att veta hur det blir och jag vill att allt skall bli bra med en gång. Är glasyren tillräckligt -tjock, -jämnt pålagd mm.
När jag nästan hade slipat färdigt allt så kollade jag vad som skall brännas i första omgången.
Det brukar bli väldigt varmt i min friggebod när jag bränner så nu skall jag göra en myggdörr som kan sitta i när ugnen går. Skall försöka göra den i helgen så att jag kan glasera och bränna så snart som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails