torsdag 19 januari 2012

Journalgrodor

Grått är det ofta och trött är man efter en mörk årstid,
lite att skratta åt kanske lättar upp.




Så nu tänkte jag bjuda på några journalgrodor, källa DN 16 aug. 1995.
Man kan ju undra vad det står i ens egen journal och hur mycket av det som är relevant. :)

"Kommer hit då han druckit Blomstra och möbelpolish tillsammans med föräldrarna."

"Uppjagad man som håller huvudet i vä. hand."

"Status: Lätt överviktig kvinna mer orginell, vacker klädsel och stora bröst."

"I förra veckan upplevde hon att ögonen försvann i tunnelbanan."

"Kontaktat dr X, DS, som trots att han är kraftigt berusad lovar att ta emot patienten."

"Söker för lock i vä. öra. Locket kom in samband med bad."

"Pat. pekar på en bula på hö sida av hjässan, jag kan dock inte känna någon bula".

"Hundbiten i vä. ben, men hunden har inte orkat tugga sig igenom huden som är helt intakt".

"Denna pat. sköts på Karolinska sjukhuset pga acromegali, diabetes och hjärtinfarkt".

"Idag vid 12-tiden plötsligt blivit illamående då han observerade sin hustru i källaren, och fått en klump i halsen som åkte upp och ner."

"Urin i skallen på balkongen, ej slagit i huvudet".

"Jag tittar på pat. i mikroskop och blir inte klokare av det."

"Tyvärr kommer jag ihåg pat. såväl fast jag tidigare träffat pat."

"Under en semestervistelse i USA som varade från mitten av febr. tills för ngr dgr sedan då pat. och hans hustru tillsammans med deras barn + en syster till dotterns och en mormor till dotterns man, så har det definitivt skurit sig mellan pat. och dotterns man."

"Svårt att röra handens händer. Dricker kanske en cigarett dagligen".


Ha det gott,

13 kommentarer:

  1. Skrattar rätt ut här för mig själv, helt sanslöst. Kollat på patienten i microskåp...jag döör. Tack för kvällens garv.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag mig ett gott skratt!! Tack!

    SvaraRadera
  3. Hej Gudrun. Ja tänk sådana grodor det kan bli på grund av ordens betydelse i fel sammanhang så att säga men roligt är det onekligen.Från det ena till det andra så tulpanerna är med härliga just en röd outsider som tycks ha kommit på fel kalas... Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Härliga grodor..de var kul att skratta åt..kan se framför mig den som i sin stilla sinne skriver dem..hihi...Önskar din en toppenhelg..Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Jättekul med Dina grodor....
    Jag önskar Dig en skön helg från mig i norr!
    Carin

    SvaraRadera
  6. Otroligt!
    Tack för det! Grodor är skojigt.
    Precis vad jag behövde nu. :)

    Tack för din omtanke och dina tips.

    Ha en fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  7. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Hihi... ingenting förvånar mej, har ingen större tro på läkare, de kanske bara har hamnat lite fel... dessa kaske är stå- upp- komiker, vem vet?

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  8. ju mer ljus som kommer ju mer kommer vi att skina...det har blivit lite längre dagar och nu blir det bara bättre o bättre...
    många roliga grodor, inte bara sveda-värk-kärringar hi hi..
    kvällskram/Irene

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha.... herre jösses vad jag skrattade! Kanske lika bra att inte veta vad dom skriver om en själv i journalerna! Hortogren brukar jag också beställa ifrån. Håller med dej om att dom har jättebra växter! Så praktiskt att få dom levererade hem till dörren! Ska gå in där lite längre fram och beställa nya klängrosor till min rosenbåge nere på kolonin. Ha det finfint!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Verkligen uppiggande att läsa. Kan behövas ibland.
    Hemma igen efter min 20-milatur. Mycket trafik på väg och hem från fjällen. Här snöar det.
    Visst är det vackert med lila och det finns så många fina nyanser också.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Tack för ett gott skratt! Man kan ju undra hur de får ihop allt, att de själva inte ser hur tokigt det är skrivet.

    Önskar dig en skön söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Tack för dom dråpliga historierna!Fick mig ett gott skratt:-) Jag har begärt ut kopior i mina journalerDär fanns väl inga "grodor" men man ser att doktorn lyssnar, men han HÖR inte vad man säger, Intressant läsning...
    Hoppas allt är bra med dig, och jag ser fram mot att vi kanske till våren kommer åt ditt håll
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Nog hoppas man att de är bättre på det de är utbildade att göra!

    Det här är ju klockrena exempel på (läkar)sekreterares viktiga roll, något som snabbt glömts bort när alla numera har datorer och "kan skriva själva".

    Nästa helg kommer jag till dina trakter - du har inte någon liten butikshörna man kan besöka?

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails