fredag 13 november 2009

Eros Ramazzotti

Igår åkte vi som som sagt till Stockholm, först skulle vi hämta biljetterna som jag vunnit inne i stan (tack snälla lugna favoriter).
Så fruktansvärt mycket trafik det var och är där i storstan, det var köer överallt, händer det någon trafikolycka så är det nästan stopp, det är kul att komma till storstan ibland men skönt att åka därifrån och framför allt är det skönt att bo på landet och småstad.

Vi såg byggnaden på håll,
Globen såg vacker ut i sin rosa dräkt,



och vi var fulla av förväntningar. Scenen föreställde en byggarbetsplats, bilden är tagen innan spelningen började, därav så lite folk.
När showen väl började så kom Eros ner på scenen sittande i lådan/container som ni ser hänger i luften.


Så börjar han att sjunga och bjuder på den ena hiten efter den andra.
Det var verkligen en toppen kväll, underbar konsert,
vilken härlig röst han har och så mycket bra musik han gjort.
Det var bara till att njuta och hänga med i gunget.







Scenrekvisitan var väldigt läcker, den var stämningsfull,
här kan man nästan tro att man är i någon vacker kyrka eller historisk byggnad i Italien.


Idag skall jag köpa Eros nya skiva, det känns som ett måste.

Ha det gott,

9 kommentarer:

  1. Åh, vilket drag, vilket underbart drag !! men det var ju Uggla men det bara ramla ner när jag läser...Storstan i lagom doser är kul, men sen är det skönt att komma hem till lugnare omgivelser igen. Det är tur vi kan välja :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin upplevelse du fick på Globen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse det måste ha varit. Eros sjunger ju fantastiskt. Att få se honom live är ju bara en önskedröm för mig.
    Och du hade ju en väldans tur som vann biljetterna också.
    Borta bra hemma bäst.

    Ha en fin helg.
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Att gå på konsert är alltid lika roligt! Jag har visserligen varit på några konserter som inte var så bra som jag hade hoppats, men det är ändå roligt att ha varit där.
    Roligt att se bilder från ert konsertbesök också!

    SvaraRadera
  5. Vilken kväll ni haft!
    Håller med om trafiken i Stockholm är inget kul.
    Stessigt värre i den staden.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  6. Så mysigt det låter. Shitt att vi missade Eros sa min man.
    Ha det gott.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Härligt! Kul med upplevelser och skönt att komma hem igen ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Hej! Förstår att det var skönt att lämna storstaden efter konserten. Jag har inte varit Stockholm på massor av år. Tycker det är så jobbigt med allt folk. Men skulle gärna åka och titta på lite fina utställningar där.
    Vi har alldeles för gott om varg här. Det finns också lo och björn.
    Önskar dej en skön vecka.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  9. Det var säkert en upplevelse att Eros live :) Borta bra men hemma bäst.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails