torsdag 1 oktober 2009

Höstbilder

Jag skall bara ta en fika och lägga in ett nytt inlägg sedan skall jag sätta i gång i min ateljé, igår drejade jag och de sakerna behöver göras iordning idag.
Känner ni igen det, "jag skall bara", "sedan" och så går tiden och man gör andra saker.


Det har varit frost i några nätter och det ger verkligen avtryck i naturen. Vildvinet får så vackra färger.


Miscantus sliverplymer skiftar också i härliga färger, det brukar slå ut väldigt sent.



Är det någon växt som jag inte skulle vilja vara utan så är det rosenflockeln, härlig rosa färg och sedan så är doften från den helt underbar, vilket gör att jag går förbi den ofta. Jag kommer att känna dess väldoft långt in i december.


Utanför entrén till huset har jag lagt lite pumpor och satt resterna av agapantus blommor i en vas.

Den ljuvliga fuxian blommar vidare, i varjefall igår då kortet togs.


Så här ser det ut utanför ett av mina fönster. Morgondimman ligger över vattnet.


Nä, nu är det ateljén som gäller.
Ha det gott.

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar morgonbild. Ja, i dag var det kallt om nosen.
    Hihi, jag har gjort bara hela kvällen...
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Nu får vi faktiskt ta till vara de små guldkornen en tid framöver och det lyckas du med. Vackert stilleben vid trappan.
    Jag ska bara och fika...så bekant :)
    "Dammvippans" namn: Blodamarant Amaranthus cruentus `Oeschberg`
    De är annueller och bör fördrivas, men väldigt dekorativa i både färg och utseende.
    Trevlig helg! / Bea

    SvaraRadera
  3. Härliga höstbilder du har.
    Gillar din keramik, "Fikastund"
    Ha en skön och trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. good reading, ill visit this blogs more often

    SvaraRadera
  5. Trading forex Currencies is easy. Download a free similation and get trading in just a few days!

    http://www.1lotstp.com

    True STP liquidity and easy forex trading

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails