fredag 25 september 2009

Livet

En del dagar vaknar jag pigg och full av energi,
solen skiner och allt verkar gå ens väg.
Det känns som om ingenting är omöjligt.
Allt som jag kan bekymra mig över finns inte.
De dagarna är jag produktiv och mycket blir gjort, det är lycka.

Så finns det andra dagar då oron ligger som ett täcke över mig.
Energin är borta, allt som görs (för det görs trots allt en hel del) görs med största möjliga motstånd, det är ren vilja att det blir gjort. Även om de dagarna är få så är de dagarna inte roliga, jag önskar att de inte fanns.
Det jag tänker när de energifattiga dagarna är på besök är att det kommer en ny dag med annan energi, för så är det.

Livet är inte bara glädje,
inte för någon av oss.
Men det är det här som är livet.
"Idel solsken ger öken",
så det är bara att följa med.

Alla bär vi på våra upplevelser av det som format oss till det vi är.
Min önskan idag är, ta hand om varandra, vi är bara här en liten stund.

Kram


3 kommentarer:

  1. Vilken fin beskrivning på energi!! Precis så känns jag det ibland, allt flyter och ingenting kan stoppa energiflödet, kan tyckas, men...så händer det att det fördunklas och det är som bortblåst - energin. Vilken tur att man får vila emellanåt!!
    Jag har njutit av ditt vackra bildspel på keramik, förstår att det är dina, så himla fina!!
    Kramen/ bea

    SvaraRadera
  2. Gläd dig över energin som flödar och tillåt dig att vara lite "daun" någon dag.
    Du vet att själen måste hinna ikapp när vi rusar genom livet.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ja, så är det. Det som ena dagen är omöjligt går som en dans nästa... märkligt.
    Så himla duktig du är.
    Jag får inget gjort, går som katten kring het gröt.
    Kanten kring mitt land har inte heller kommit längre. Men det är väl bara att invänta lusten.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails