torsdag 6 januari 2011

Vinter i min trädgård

Snön bara öser ner och mer skall det komma. Det är som om hela landskapet är insvept i bomull, det blir rätt tyst och det är mysigt. Idag när jag var ute och skottade så hörde jag ljudet av småfåglarna och så fick jag syn på en stjärtmes, de har inte visat sig här denna vinter. I varje fall inte så att jag har sett dem. De är så små och söta.

Mina formklippta tujor vid sjön ligger i djup snö.




Min verkstad.




Motivet som var månadsbild förra året.
Kraftledningen som går över tomten kommer de att ta ner. Vi fick information från kraftbolaget att arbetet skulle göras under november, men än så länge är den kvar. Det kommer att bli så fint när ledningarna försvinner.
Till våren eller försommaren så brukar fiskmåsarna komma in i landet för att häcka. De är inte här under vintern. Då brukar de sitta högst uppe på stolparna som ni ser och skräna. Undrar just var de kommer att skrika i år när stolparna försvunnit.







Ha det gott,

17 kommentarer:

  1. Åh vad mycket snö du har i din trädgård. Vackert med allt det mjuka och vita täcket som säkert värmer dina växter extra bra i år! God fortsättning på kvällen ! Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ledningen kommer att försvinna.
    Och vad roligt att jag äntligen få se en bild av din verkstad ;O)
    Min är helt insnöad, men det töar idag efter morgonens snöfall....äntligen, min migrän håller på att avta, få se om jag få nåt gjort idag.... Trevlig kväll vännen, Kram Petra B.

    SvaraRadera
  3. Oi, så mye snø dere har. Her oppe i nord har vi ikke så mye, men det kommer vel i mars og april som er de største snønedbørsmånedene her:o(.
    Men det er jo idylliske bilder:o)
    ha ei fin uke.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Snön håller på att knäcka vår häck. Inte kul alls.

    SvaraRadera
  5. Oj så mye snø dere har fått!
    Det har snødd hos oss i dag også. Vakkert og stemningsfullt er det, men all måking og skraping er tungt.

    Fine vinterbilder fra hagen din, og så koselig verkstedet ser ut i all snøen :)

    SvaraRadera
  6. Precis som hos mig, grått och snö så in i norden.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Oj, så mycket snö! Men vi börjar närma oss liknande snödjup och naturen är verkligen inbäddad i den vita massan och hållit i sig hela julhelgen.
    Mysigt med den vackert inramade verkstaden i trädgården :)
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Bäst att skynda sig innan man blir utslängd igen! Ville du skulle veta att jag har varit här flera gånger denna dag! Vi hörs kram Ingela

    SvaraRadera
  9. vackra bilder, här är så mycket snö så man får snart inte plats med den, men det är härligt bara man slapp skotta, vallarna är så höga och jag är livrädd att få nackspärr som jag fick förra vintern.. må så gott i vinterlandskapet

    SvaraRadera
  10. http://trdgrdsdesignmadebypetra.blogspot.com/

    Oj, såå mycket snö ni har, vi har inte en bråkdel. Men, det skulle börja snöa i natt och fortsätta hela helgen, så det kommer.
    Måsarna är hemska, skiter och skränar, vi bor vid havet, när de känner fiskdoft kommer de i massor, och skräner givetvis, flyger och flaxar, det är nog kvinnor allihop, de kan göra flera saker samtidigt hihi.

    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  11. Man får nog hjälpa till lite och skaka av snön annars blir de nog för tungt.....
    Jag matar fåglarna för glatta livet har nog aldrig haft så många dommherrar som i år en dag när solen sken lyste de rött i hela sypressen nästan som julgrans kulor....
    vacker syn iaf....

    Ha en skön helg..:)
    kram wivi

    SvaraRadera
  12. Ser att du också har mycket snö. Just nu är vi insnöade här efter flera dagars snöväder. Det räcker nu tycker jag.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Looks like nobody like to go out with these thick snow. I hope your family is keeping warm. Nonetheless, thanks for the nice pic. I hope sun will be out soon and your topiaries will grow back in spring.

    SvaraRadera
  14. I natt drömde jag att all snö hade försvunnit som genom ett trollslag. På gräsmattan växte fullt med Tussilago. Jag plockade en bukett och satte i en liten vas. Sa till maken att "det här måste jag fota för oj vad mina bloggvänner kommer att tycka att det här är fantastiskt!" *hihihi* Vilken önskedröm!

    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. hej!

    hihi...sammanträffande...la precis in ett inlägg...
    å' nu är jag precis inne och besöker dej...
    vi skrivit över nästan samma ämne...
    Vad mycket snö ni har! Och trädgården din är lika fin på vintern!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig liten verkstad, alldeles inbäddad i vitt:)

    Ha en fin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera
  17. Your place looks like a winter wonderland with all of the snow. It's lovely.

    SvaraRadera

Jag blir alltid lika glad för en kommentar. Så gulligt att just DU tog dig tid att skriva till mig.
Har Du ingen blogg men vill lämna ett meddelande så välj alternativet anonym. Ditt meddelande kommer att publiceras efter mitt godkännande.
Tack för ditt meddelande och ha en riktigt bra dag!

Related Posts with Thumbnails